یکی از باورهای اشتباه مدیران بازاریابی دیجیتال آن است که بازدیدکنندگان یک وب سایت، یا یک فروشگاه اینترنتی از روی تبلیغات و آگهی الزاما خرید نمی کنند.

بسیاری از کارشناسان بازاریابی بر این باروند که یک مخاطب پس از مراجعه به یک وب سایت بلافاصله باید تبدیل به مشتری گردد.

در آمارهای جهانی که مشاهده می گردد خلاف این موضوع ثابت می شود.  این مطالعات اخیر توسط Hubspot تکمیل شده است.

این گزارش نشان می دهد که مشتریان واقعا اهمیتی به تبلیغات ندارند. آنها به سادگی نمی خواهند آگهی های نامناسب را ببینند. 77٪ از افراد مورد مطالعه گزارش دادند که ترجیح می دهند از یک برنامه تبلیغاتی فیلتر شوند و از یک آگهی مربتط استفاده کنند. این بیانگر آن است که بسیاری از برندها با تبلیغات مجدد در ذهن مخاطب، وی را دعوت به خرید مجدد می کنند.

طبق گفته Adroit Digital، تقریبا 3/5 خریداران آنلاین در ایالات متحده نشان دادند که آنها آگهی هایی را که برای محصولاتی که در سایتی دیگر مشاهده کرده اند کلیک کرده اند. این بدان معنی است که مصرف کنندگان از طریق بازاریابی تبلیغاتی مجدد یا بازاریابی مجدد جذب شده اند.

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟

بسیاری از افراد درباره بازاریابی مجدد سوالی دارند. بازاریابی شامل هدفگیری مشتریانی است که قبلا چیزی را در سایت شما مشاهده کرده یا علاقه خود را به محصولات خود نشان داده اند. این ابزار به معنی جذب مشتریانی است که ممکن است صفحات شما را قبلا دیده اند و یا آن را در بوک مارک خود ذخیره کرده اند مجدد تبلیغات شما را خواهند دید.

ریمارکتینگ

بازاریابی مجدد به زبان ساده تر:

Remarketing یا بازاریابی مجدد بر طبق تعریف گوگل این امکان را به شما می دهد که کاربرانی که از وبسایت شما و یا اپلیکیشن موبایل شما بازدید کرده اند و بدون هیچ فعالیتی ترک کردند به عنوان مثال خریدی انجام ندادند را شناسایی کنید و تبلیغات هدفمند خودتان را برای آن ها ارسال کنید. Google Adwords این امکان را برای تمامی کاربرانی که از این سرویس برای تبلیغات خود استفاده می کنند فراهم آورده و شما به عنوان تبلیغ کننده می توانید با روشهای متفاوتی این سرویس را بر روی وب سایت خود فعال کنید.

آماری که توسط CMO ذکر شده است نشان داد که تا یک چهارم از مشتریان همچنین گزارش می دهند که از تبلیغات پیشرو استفاده می کنند. آنها از تبلیغات قدردانی می کنند؛ زیرا تبلیغات حاوی یادآور محصولات و علامت های تجاری هستند که مصرف کنندگان قبل از آن علاقه مند بوده اند. این تبلیغات به این ترتیب علاقه خود را بیش از آگهی های استاندارد جلب می کنند و تجربه ی بهبود یافته ی کاربر را فراهم می کنند.

بیشتر بدانید :  تبلیغات همسان و یا تبلیغات نیتیو چیست؟

در واقع می توان گفت، کاربران وب سایت شما در طول بازه زمانی، مجدد در سایر سایت های دیگر، دقیقا همان محصول و خدماتی که قبلا در سایت شما مشاهده کرده اند را به صورت تبلیغات متنی و تصویری در سایر سایت ها مشاهده می کنند.

نرخ تبدیل به مشتری یا Conversion در بازاریابی مجدد :

کانورژن یا همان نرخ تبدیل شدن بازدیدکننده به مشتری Conversion در کانال بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ بسیار بالاست. در واقع می توان گفت نرخ کانورژن در بازاریابی مجدد تا 2 برابر قابل افزایش است.

مزایای بازاریابی مجدد یا ریمارگتینگ :

بازاریابی مجدد بسیار مقرون به صرفه است و حتی کسب و کارهای کوچک نیز می توانند از طریق این استراتژی به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند.

  • افزایش فروش
  • برندینگ مجدد
  • بازگشت ترافیک مجدد به سایت و اپ
  • پایین بودن CPO یا Cost Per Order
  • ارزان بودن نرخ کلیک CPC
  • احتمال نمایش بالا Impression بیشتر
  • جذب مخاطب بیشتر
  • یادآوری محصولات و خدمات به مشتریان
  • هدف گذاری تبلیغات نسبت به علایق مشتریان

سرویس دهندگان بازاریابی مجدد و ریمارکتینگ:

گوگل بزرگترین سرویس دهنده بازاریابی مجدد در دنیا

بی شک، گوگل یکی از بهترین و بزرگترین پلتفرم های تبلیغات در دنیا می باشد. به راحتی با داران بودن اکانت گوگل ادوردز می توانید اقدام به سایت کمپین های ریمارکتینگ و بازاریابی مجدد نمایید.

ریمارکتینگ گوگل

برای این اقدام شما نیازمند اکانت گوگل ادوردز می باشد. جهت دریافت کلیک کنید

در ایران سرویس ریمارکتینگ یکتانت :

یکتانت در حال حاضر یکی از محبوب ترین سرویس های تبلیغات کلیکی محسوب می گردد که در حال حاضر می توانید از روش های ریمارکتینگ آن استفاده کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

از یک تا پنج ستاره