0
()

چک لیست سئو

چگونه یک چک لیست سئو برای سایت خود انتخاب کنیم؟

شاید می توان گفت این کامل ترین چک لیست سئو برای بهینه سازی وب سایت در اینترنت می باشد.

هدف از ایجاد چک لیست سئو و تهیه آن چیست؟

همان طور که می دانید SEO سئو یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ می باشد. لذا سئو کاران حرفه ای مرحله به مرحله سایت خود را سئو می کنند. در اقدامات سئو پیشنهاد می شود مراحل و تغییرات را ابتدا لیست کنید و سپس نسبت به تغییرات سئو اقدام کنید.

حال با ما با کامل ترین چک لیست سئو از هلپ مارکتینگ همراه ما باشید.

1.نصب و راه اندازی گوگل وبمستر تولز ( Search Console ) گوگل

پیشنهاد می گردد، قبل از هر اقدامی ابتدا نسبت به نصب و راه اندازی گوگل وبمستر برای سایت خود اقدام نمایید. این ابزار رایگان بوده و به راحتی می توانید آن را بر روی وب سایت خود نصب کنید.

گوگل وبمستر تولز

نصب گوگل وبمستر تولز چه مزایایی دارد؟ 

  • شناسایی موقعیت کلمات کلیدی در الگوریتم گوگل
  • شناسایی خطاهای منفی در سئو
  • مشاهده پیام ها از موتور جستجوگر گوگل
  • برطرف کردن خطاهای 404
  • ردیابی دقیق ربات های گوگل از صفحات ایندکس شده

 

2.نصب و راه اندازی گوگل آنالیتیکس ( Google Analytics )

در مرحله دوم از چک لیست سئو، نسبت به نصب صحیح ابزار رایگان گوگل آنالیتیکس اقدام نمایید. کاربران و ترافیک ورودی از سئو خود را با این ابزار دقیق گوگل ردیابی و تحلیل کنید.

 

نصب و راه اندازی گوگل آنالیتیکس چه مزایایی دارد؟

  • مشاهده کنید از سئو یا بخش گوگل چقدر ورودی دارید؟
  • مدت زمانی که کاربران از گوگل وارد سایت می شوند چقدر طول خواهد کشید؟
  • میزان نرخ پرش Bounce rate را آنالیز و تحلیل کنید.
  • کاربران پس از ورود، از کدام صفحات خارج می شوند.

 

3. افزونه SEO Yoast برای سئو وردپرس ( ویژه سایت های وردپرسی )

یکی از بهترین افزونه های سئو سایت های وردپرسی افزونه Yoast می باشد که به صورت رایگان می توانید آن را از هسته وردپرس دانلود و نسب نمایید. اگر از آن دسته از سایت های وردپرسی هستید حتما برای سرعت بخشیدن از سئو سایت خود نسب این افزونه پیشنهاد می گردد.

افزونه Yoast

مزایای نصب و راه اندازی افزونه Yoast وردپرس :

  • سرعت بخشیدن در تکنیک های سئو وردپرس
  • ارائه چک لیست اقدامات سئو در صفحات
  • راهنمایی دقیق برای بهبود سئو صفحات داخلی
  • هدایت در بخش متا دیسکپریشن صفحات
  • هدایت در بخش عناوین صفحات برای بهبود سئو
  • راهنمایی برای انتخاب URL کوتاه در سئو
بیشتر بدانید :  سوالات متداول سئو، بهینه سازی وب سایت

4. انتخاب کلمات کلیدی هدفمند برای سئو

یکی از مهم ترین بخش ها در سئو، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با سایت شماست. الزاما انتخاب کلمات کلیدی با شخص سئو کار است. لذا قبل از هر اقدامی برای تولید محتوا، داشتن یک لیستی منتخب از کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت است.

ابتدا از خود پیشنهادات گوگل کمک میگیریم:

انتخاب کلمات کلیدی از گوگل

این کلمات پیشنهاد خود گوگل است. یکی از بهترین روش های انتخاب کلمات کلیدی برای سئو کاران. Google Suggest

این کلمات بر اساس میزان جستجوی کاربران در گوگل یا همان میزان ترند ارزیابی شده و توسط گوگل پیشنهاد داده شده است.

استفاده از ابزار گوگل ترند Google Trend :

گوگل ترند

یکی دیگر از ابزارهای مفید و کاربردی گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی در سئو، استفاده از ابزار گوگل ترند Google Trend می باشد. این ابزار که رایگان نیز می باشد به شما کمک خواهد کرد که به صورت Rate مشاهده نمایید که یک کلمه کلیدی مورد نظر در چه زمان هایی ترند است. ترند به معنای میزان سرچ یا جستجو در گوگل است. این ابزار همچنین به شما در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط نیز کمک خواهد کرد.

استفاده از ابزار گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner برای انتخاب کلمات کلیدی

Keyword-Planner

در صورت داشتن اکانت گوگل ادوردز می توانید از ابزار گوگل کیورد پلنر برای تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید و همچنین توسط این ابزار کلمات کلیدی مرتبط را دریافت کنید. این ابزار الزاما برای استفاده از تبلیغات در گوگل و گوگل ادوردز پیشنهاد می گردد.

یافتن کلمات کلیدی با ابزار KWFinder :

kwfinder

با خرید اکانت KWFinder می توانید به راحتی کلمات کلیدی خود را تحلیل و انتخاب کنید. با استفاده از این ابزار که غیر رایگان می باشد می توانید میزان سختی و دشواری آن کلمه، موقعیت سایت شما در گوگل SERP را بررسی کنید. همچنین به کمک این ابزار می توانید به صورت حدودی میزان CPC کلمات کلیدی در گوگل ادوردز و یا تبلیغات گوگل را بیابید.

5. سئوی محلی یا سئوی صفحات داخلی :

URL ها را در سئو بررسی کنید :

انتخاب یک ساختار منظم و مورد تائید در آدرس صفحات داخلی خود امری مهم در سئو است. موردی که بسیاری از وب سایت ها به آن توجهی نمی کنند. URL در سئو بسیار مهم است.

برای مثال من انتخاب کردم : helpmarketing.ir/چک-لیست-سئو

URL های فارسی یا URL های انگلیسی کدامیک؟

اینجا باید خدمت شما عرض کنم که هیچ تفاوتی بین URL های فارسی و URL های انگلیسی نمی کند ربات های گوگل هر دو حالت را Index می کنند. لذا فقط باید توجه داشته باشید در URL های انگلیسی حتما از عبارات لاتین معنا دار استفاده کنید تا معنا و مفهوم آن با صفحه شما همخوانی داشته باشد.

بیشتر بدانید :  جزئیاتی از آپدیت جدید الگوریتم گوگل برای سئو

حتما از URL های کوتاه استفاده کنید

گوگل به URL های کوتاه امتیاز مثبتی می دهد در چک لیست خود کوتاه بودن URL ها را فاکتوری مهم در نظر بگیرید.

short-urls-rankings

6. عناوین صفحات در سئو امری بسیار مهم است.

در سئو، در انتخاب عنوان ها بسیار دقت کنید. یکی از فاکتورهای مهم در سئو عناوین صفحات داخلی سایت شما می باشد.

حتما در عناوین صفحات از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع استفاده شود.

برای مثال عنوان این مطلب من ” چک لیست سئو در سال 2018 ” است و چک لیست سئو به عنوان کلمه کلیدی در عنوان قرار دارد.

7.استفاده صحیح از Heading Tags ها H1,H2,H3

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها در چک لیست سئو بررسی و استفاده صحیح از هدینگ تگ ها در سئو است.

از کلمات کلیدی مرتبط در تگ های H1,H2,H3 و.. استفاده کنید.

در صفحات داخلی تگ H1 حتما عنوان باشد.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

از یک تا پنج ستاره